The Circle, “Chinatown” Sergisine Ev Sahipliği Yapıyor…
Aslı Aydemir’in seramiğin yerleşik kullanımlarından uzaklaşarak yeni estetik ve kültürel ihtimalleri denediği işlerinden oluşan “Chinatown” sergisi, 1 Mart’ta The Circle’da açılıyor. Seramiğin rastlantısal olasılıklarından da faydalanan Aydemir, 31 Mart’a kadar sürecek sergideki işlerinde hazır formlara yaptığı müdahalelerle yeni anlamlar üretiyor.
The Circle, 1 Mart-31 Mart tarihlerinde Aslı Aydemir’in seramik için yeni bir deney sahası açan işlerinden oluşan “Chinatown” sergisine ev sahipliği yapıyor. Son yıllarda sanatsal önemi ve yaratıcı kullanımları gitgide artan seramiğin barındırdığı yeni tasarımsal ve kültürel ihtimalleri gösteren sergide Aslı Aydemir, seramiğin yerleşik kullanımlarından uzaklaşarak rastlantısal olasılıklarını da değerlendirerek, kusurları birer estetik ögeye dönüştürüyor.
Seramiğe dair yapılacak tartışmalara da önemli bir katkı sağlama amacı taşıyan sergi kapsamında Aydemir’in birçok farklı seri ve çalışmaları yer alacak. “Chinatown” çalışmasında el yapımı işlerin ve yerel kültürel anlamların yerini alan tek tip endüstriyel üretimin handikaplarına dikkat çekmek hedeflenmiş. Antika tabakların üzerine “made-in-china” ibaresini ekleyen Aydemir, yarattığı ironik manzarayla, bakanları seri üretim ve nesnelerin kaybolan aurası üzerine düşünmeye davet ediyor. Sergi dahilindeki “İade-i İtibar” serisi ise benzer bir müdahaleyi tersten gerçekleştiriyor. Sanatçı bu sefer “itibarı düşük” olan, yer yer “kitsch”e kaçan porselen bibloları; bakır, epoksi gibi malzemelerle destekleyerek, bir kuşağın kültürel hafızasında önemli bir yer tutan bu nesnelere bir iade-i itibarda bulunuyor. “After a Few Tries” çalışmasında çintemani motifine alternatif çeşitlemeler üreterek, geleneksel mecrayı çağdaş anlamlar için tekrar yorumlayan Aydemir, “Hadi Yavrum Kemik” çalışmasında ise yine çintemani motifi üzerinden çağdaş bir tasarım önererek, geleneksel motiflerle çağdaş bir oyun ve yaratıcılık ihtimalini bir araya getiriyor.
Sergi kapsamındaki bir diğer iş olan “Unwritten Holybook” yerleştirmesi, seramikten bir kutsal kitap tasarlıyor ve kutsal kitapların genellikle erkek-egemen olduğuna dikkat çekerek, kadın erkek eşitliğinin ön planda olduğu bir kutsal kitap hayal ediyor. İronik bir başlık altında, savaşın olmadığı, silahsız bir dünya hayal eden barışçıl bir öneriye işaret eden “Barış Adına” adlı iş ise, tuğlalara yarı-gömülmüş silahlar tasarlayarak, dünyadaki bir diğer soruna, silahlanma ve savaş sorununa dikkat çekiyor. Sergi, 1-31 Mart tarihleri süresince Avcı Architects öncülüğünde kurulan The Circle’da ziyaretçileriyle buluşacak.