Tasarımcının Notu | Salt Beyoğlu

Salt Beyoğlu’nda gösterimde olan, Türkiye’de grafik tasarım alanında yaşanan hızlı değişimi ve tasarımcının rolünü kitap üzerinden inceleyen Tasarımcının Notu başlıklı sergi, 11 Eylül 2024 – 2 Şubat 2025 tarihleri arasında ziyaret edilebilir.

Salt Beyoğlu’nun yeni sergisi “Tasarımcının Notu”, 20. yüzyılın son çeyreğinde Türkiye’de grafik tasarım alanında yaşanan hızlı değişimi kitap üzerinden inceliyor. Kültür yayıncılığının yükselişe geçtiği, grafik tasarımcının bir aktör olarak öne çıktığı dönemi merkezine alan sergi, kitabın yaygın tasarım unsurunun kapak olduğu 1970’li yılların sonlarından bütüncül bir tasarım nesnesi haline geldiği 1990’lara uzanıyor.

“Tasarımcının Notu”, söz konusu dönemde gerçekleşen dönüşümlerin ışığında tasarımcının bir kitabın oluşumundaki karar süreçlerini, yayıncıdan matbaacıya farklı aktörlerle ilişkisini ve kültür ortamındaki konumunu ortaya koyuyor. Salt Beyoğlu’nun katlarına yayılan sergi, tasarımcının, belirleyici bir aktörü olduğu “kitap”taki eksik anlatısını kurmayı hedefliyor.

Kitabın “basılı” ve “elektronik” olarak yeniden tanımlandığı 2000’lere, tasarım kültürüne zemin hazırlayan döneme kitaplar, arşiv belgeleri ve mülakatlar eşliğinde çok yönlü bir bakış sunuyor.

Yazar ve editör Eda Sezgin tarafından programlanan “Tasarımcının Notu”, 11 Eylül 2024–2 Şubat 2025 tarihlerinde Salt Beyoğlu’nda ziyaret edilebilir. Salt Araştırma’nın Türkiye’de grafik tasarımın seyrini toplumsal ve kültürel gelişmeler ışığında ele alacağı arşiv çalışmalarına paralel olarak hazırlanan sergiye bir dizi kamu programı da eşlik edecek.

Kapak fotoğrafı: Tibet Sanlıman, “İyi Şeyler” şiir dizisi için kitap tasarımı, İyi Şeyler Yayınları, 1991-1992.