Shuyang Sanat Müzesi

Mimari Tasarım
The Architectural Design & Research Institute of Zhejiang University Co., Ltd. (UAD) 

Tasarım Ekibi
DONG Danshen, CHEN Jian, NI Jian, CAI Yi

Statik Proje
WEI Kaizhong, WU Shuai

Tamamlanma Tarihi
2020

Toplam İnşaat Alanı
10475 m²

Fotoğraflar
ZHAO Qiang

UAD imzalı Shuyang Sanat Müzesi, geleneksel Çin kaligrafisinde kullanılan üç temel öğeden ilham alarak tasarlanmış birbirine bağlanan mekanlara sahip hacimlerle, ziyaretçilerine Kaligrafi sanatını tanıtmayı amaçlıyor. 

Geleneksel Çin kaligrafisinin ana merkezlerinden biri olan Shuyang’da bu mirası korumak ve geliştirmek üzere açılan Shuyang Sanat Müzesi, Çin kaligrafisinin üç ana rengi olan siyah beyaz ve kırmızıyı tema olarak belirlemiş. Pirinç kağıt üzerine fırça kalem ve mühürler yoluyla yapılan kaligrafi eserlerinden ilham alan yapıda estetiğe ve malzeme kontrastına önem verilmiş. 

Kaligrafi temasının yapının boyutunu ve mekansal algısını şekillendirmesini sağlayan mimarlar, üç ayrı büyüklükte hacmi bir araya getirmişler. Cadde boyunca uzanan en büyük sergi salonu, zarif mürekkep ve yıkama kağıdına basılmış yoğun bir mühür gibi gözüken kırmızı tuğlalı dış duvara sahip. Kavisli yüzeylerle yapının benzersiz bir çekim noktası haline gelmesi hedeflenmiş. Tuğla yüzeylerde farklı tuğla dizme şekillerinden de yararlanılarak çeşitli dokular oluşturulmuş. 

Siyah hacim, mürekkep hacmi olarak düşünülmüş. Koyu gri florokarbon boya ile boyanmış ve bu derin dokunun günışığı karşısında çeşitli renk geçişleri sunması planlanmış. Beyaz hacimde ise siyah mürekkep temalı hacimle kontrast oluşturacak şekilde pürüzsüz yüzey üzerinde dikey keski izleri bulunuyor. 

Girişteki sakin su, dış dünyanın gürültüsünü önlerken ziyaretçiler su yüzeyinden geçen bir köprü ile müzeye bağlanıyor. Mekana geçiş sağlayan bu köprü ile ziyaretçilerin müze gezisi öncesi zihinlerini boşaltmaları hedeflenmiş. 

Tüm sergi salonları, sergi ihtiyaçlarına göre serbestçe düzenlenebilen, sütunsuz açık alanlardan oluşuyor. Cam koridorlarla birbirine bağlanan mekanlar sürekli ve akışkan bir sergi deneyimi sunuyor. Kırmızı tuğlalı sergi salonu üç kat boyunca aydınlık ve şeffaf bir iç mekan yaratan ışık kuyusuna sahip. 

Asfalt yol ve çatılı avlular, mürekkebin yayılmasının soyut deseninden ilham alıyor. Asfalt alanlarda granitlerin farklı gri tonlamalı değişimlerinde mürekkep boyama stilinden yararlanılıyor.