Mimarlığın Farklı Ölçekleri 5 | Ömer Pekin – Resimsel Objeler

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Bölümü tarafından, herkese açık olarak düzenlenen Mimarlığın Farklı Ölçekleri başlıklı etkinlik dizisinin yeni dönemi, 25 Ekim‘de Ömer Pekin’in konuk olacağı Resimsel Objeler başlıklı konuşma ile başlayacak.

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Bölümü, 2024-2025 Güz yarıyılında, geçen dönem başlayan “Mimarlığın Farklı Ölçekleri” etkinlik dizisine devam ediyor. 

Bu yarıyılda düzenlenecek dört toplantıya mimarlık eğitimi almış, ancak bu disiplin ile doğrudan veya dolaylı ilişkili alanlarda teorik ve pratik üretimler yapmakta olan kişiler katılacak. Herkese açık olan etkinlik dizisinin hedefi, mimarlık disiplininin kapsadığı geniş perspektifi ve diğer disiplinlerle yaptığı iş birliklerini hem üniversite dışından gelecek katılımcılara hem de üniversitenin kendi öğrencilerine sunmak. 

Mimarlığın Farklı Ölçekleri’nin, 25 Ekim 2024 Cuma günü Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fındıklı Yerleşkesi, Ernst Egli Konferans Salonu’nda, saat 15:30’de başlayacak ilk etkinliğinin misafiri Ömer Pekin olacak.

Pekin’in “Resimsel Objeler” başlıklı sunumu, 2016 yılından itibaren mimarlık ile sanat alanlarının kesişiminde gerçekleştirdiği, farklı ölçeklerdeki üretimlerinin bir anlatısını oluşturacak. Pekin, sunumunda dijital ortamda başlayan tasarım sürecinde resimsel kompozisyonların fiziksel objelere dönüşümünü odak noktası olarak alan tasarım sürecini detaylandırılacak ve mimari tasarımda dijital animasyonlar, simülasyonlar ve özel yazılımlar aracılığıyla form bulma tekniklerini ele alacak. Pekin bu konuları kendisine ait iç mekan düzenlemeleri, pavyonlar, sanat eserleri, sergi tasarımları ve kentsel ölçekte bina tasarımları örnekleri ile dinleyicilere aktaracak.

Ömer Pekin 

Ömer Pekin 1991 yılında İstanbul’da doğdu. Lisans eğitimini Avusturya’da bulunan Akademie der bildenen Künste Wien’in Mimarlık Bölümünde; yüksek lisans eğitimini ise SCI-Arc (Southern California Institute of Architecture)’da tamamladı. Pekin, dijital ortamda geliştirilmiş mimari kompozisyonları sanatsal boyutta incelemek için kendi geliştirdiği yazılımlar aracılığıyla resimler yaratıyor. Yazılımları sanat ve mimari arasında görsel bir pratik tanımlayarak her seferinde bir birinden farklı formlar yaratmayı amaçlıyor. Sanatçı bunu yaparken, dijital kaynaklara geçici bir maddesellik vererek analog resim yapma teknikleriyle ilişkilerini inceliyor. Sanatçının pratiğindeki amacı ise fiziksel nitelikle dijital sonucun arasındaki ilişkiyi sorgulayarak, her biri form ve kalıp açısından ayrı estetikleri olan farklı gerçeklikler yaratmak. Ömer Pekin, yaşamını ve çalışmalarını İstanbul’da sürdürüyor.