Milliyet Mimarlık Bu Pazar Bayilerde

İngiliz Mimar David A. Chipperfield, mimarlığın haddinden fazla ticarileştiği, tasarımda abartının hiç olmadığı kadar meşrulaştığı bir çağda, modern minimalist bir mimari dil ile ifade özgürlüğü arasında her zaman dengeyi sağlamayı başaran çizgisiyle Pritzker Ödülü’ne layık bulundu. Chipperfield’ın mimarlığını “Yapılarında ulaşmak istediği hedeflere verdiği dikkatli, iyi işlenmiş, kesin ve sakin yanıtlar derin ve sürekliliği olan mimarlık bilgisinden kaynaklanıyor. Yine de bu yanıtlar asla benmerkezci değildir ve hiçbir şekilde sanat için sanat işlevi görmezler: Bunun yerine, her zaman yurttaşlık ve kamu yararı gibi yüksek amaçlara odaklanmışlardır” diye ifade eden Pritzker ödül jürisi, onun zarafet ve kalıcılık duygusunun yanı sıra net kompozisyonlar ve incelikli detaylarla karakterize edilmiş tasarımlarının sofistike bir bağlamsallık içerdiğinin ve her zaman kendinden emin bir duruş sergilediğinin de altını çiziyor. Chipperfield’i ve yapılarını bu sayıdaki Retrospektif bölümümüzde ele alıyoruz.

Bu ayki Söyleşi sayfalarımızda, depremden etkilenenlerin bir araya gelebileceği, ortak paylaşıma olanak sunan geçici bir topluluk merkezini Kahramanmaraş’ta hayata geçirmek için çalışan Herkes İçin Mimarlık Derneği ile bölgede kullanıcıların katılımı ve farklı kolektifler ile iş birliği içinde yürüttükleri çalışmaların yanı sıra toplumsal angajmanlı ve demokratik mimarlığın geleceği hakkında konuştuk.

Mimari sayfalarımızda Bodrum’un Hebil Koyu’nda GEOMIM tarafından tasarlanan, ziyaretçilerin körfez deneyimini güçlendiren, kent kimliğinin ölçek ve yekpare ifadesi ile doğa ve yarı açık ilişkilerle bezenmiş yapılardan oluşan CAJA by Maxx Royal oteline; İç Mimari bölümümüzde ise Kontra tasarımıyla hem banka çalışanları hem de dışarıdan gelebilecek konuklar için çok amaçlı bir sergi ve etkinlik merkezi olarak kurgulanmış Denizbank Galeri’ye yer veriyoruz. Dünyadan sayfalarımızda ise BIG ve Carlo Ratti Associati imzalı, Singapur’un dikey şehircilik anlayışını sürdüren 280 metre yüksekliğinde bir vaha niteliğindeki CapitaSpring yer buluyor.

Nesnelerin doğrudan değil, bağlamsal temsili ve dolaylı olarak tanımlanmaları anlamına gelen ve mimaride de sıklıkla kullanılan “metonim” kavramını Makale sayfalarımızda ele alıyoruz.

Gündem sayfalarımızda mimarlık ortamındaki yarışmalar, etkinlikler ve önemli gelişmelerin yanı sıra Suha Özkan’ın “Doğal Afetler Üzerine Düşünceler” başlıklı yazısını bulabilirsiniz.

Milliyet Mimarlık dergisinin dolu dolu içeriğini ay boyunca Turkcell Dergilik’te Milliyet ile birlikte okuyabilir, www.milliyet.com.tr ve www.yapidergisi.com web siteleri üzerinden e-dergi olarak indirebilirsiniz. Ayrıca Milliyet Mimarlık’a artık Getir, Trendyol ve Shopier uygulamaları aracılılığıyla 81 ilde ulaşabilmeniz mümkün.