Majara Konutları
Künye
Mimari Tasarım
ZAV Architects
Tasarım Ekibi
Mohamadreza Ghodousi, Fatemeh Rezaei, Golnaz Bahrami, Soroush Majidi, Sheila Ehsaei,Sara Jafari, Payman Barkhordari, Mohsen Safshekan, Kaveh Rashidzadeh, Hossein Panjehpour
Proje Yeri
Hürmüz Adası, İran
İşveren
Ali Rezvani, Ehsan Rasoulof
Yüklenici
Amir Tehrani Nobahari
Strüktür Tasarımı
Behrang Baniadam, Rouhi Touski
İnşaat Mühendisi
Farhad Beigi
Elektirik Mühendisi
Pejman Moradian
Peyzaj Tasarımı
Maryam Yousefi, Morteza Adib
Proje Tarihi
2018
Tamamlanma Tarihi
2020
Proje Alanı
10.300 m²
Fotoğraflar
DJI, Payman Barkhordari, Tahmineh Monzavi, Soroush Majidi
ZAV Architects tarafından tasarlanan ve Hürmüz adasının farklı renkteki toprak, kum, çakıl ve taşların şekillendirdiği topoğrafyasına referans veren Majara Konutları, Nader Khalili’nin yenilikçi ve basit tekniği “superadobe” ile inşa edilmiş çok sayıda küçük ölçekli kubbeden oluşuyor.
İran’ın güneyinde, Basra Körfezi’nde yer alan Hürmüz Adası, olağanüstü renkli ve sıra dışı manzaralara sahip tarihi bir bölge olmasına rağmen, turistik ve önemli jeopolitik konuma sahip adanın yerli halkı, birtakım sosyal ve ekonomik sorunlarla yüzleşiyor.
Adadaki toplumsal yaşamı güçlendirmek hedefiyle hayata geçirilen “Presence in Hormuz” projesi kapsamında görev alan ZAV Architects, yerel halk ile ziyaretçileri hem kültürel hem de ekonomik anlamda birbirine bağlayan Majara (Macera) isimli, çok amaçlı, kültürel bir konut projesi üretmiş.
Siyasi anlaşmazlıklar ile mücadele eden İran’da bulunan yerleşimin tasarımında, mimarlığın farklı grupların ortak çıkarlarına hizmet eden “arabulucu” karakterinden faydalanılarak “Mimarlığın sınırları nelerdir?”, “Mimarlık, toplumsal yaşam için nasıl bir siyasi alternatif önerebilir?” ve “Mimarlıkla sosyal faaliyet nasıl elde edilebilir?” sorularına cevap aranmış.
Yerel malzemeler ve yerel insan kaynaklarını kullanarak hesaplı bir şekilde inşa etmek, sınırlı bütçeyi pahalı ithal malzemeler yerine iş gücü maliyetine ve inşaat becerilerini geliştirmek üzere verilecek eğitimlere ayırmak, öngörülemeyen ihtiyaçlara cevap verebilecek esnek bir mekansal kurgu elde etmek tasarımın temel hedefleri olmuş.
“Presence in Hormuz” projesi ile yerel halkın adada bir girişime katılımını ve çıkarlarının dahil edilmesini teşvik etmek amacıyla bir mimari nesneden ziyade güven inşa etmek amaçlanmış.
Hürmüz adasının farklı renkteki toprak, kum, çakıl ve taşlardan oluşan topoğrafyasına referans veren yerleşim, Nader Khalili’nin yenilikçi ve basit tekniği superadobe ile sıkıştırılmış toprak ve kum kullanılarak inşa edilmiş çok sayıda küçük ölçekli kubbeden oluşuyor.Kubbelerin küçük ölçeği, vasıfsız işçilerin inşa kabiliyetlerine uyum sağlıyor.