Labirent İmgeleri – Nevzat Sayın | Galata Rum Okulu
Nevzat Sayın’ın “Labirent İmgeleri” sergisi, 3 Aralık 2024 – 19 Ocak 2025 tarihleri arasında Siyah Beyaz Galeri iş birliğinde Galata Rum Okulu’nda sergilenecek.
TEPTA Aydınlatma, aydınlatma altyapısının tamamını sağladığı Galata Rum Okulu’nda yer alacak olan Nevzat Sayın’ın “Labirent İmgeleri” isimli sergisi düzenliyor.
Mimari üretimleri ile olduğu kadar sanat üretimleri ile de öne çıkan çağdaşlardan olan Nevzat Sayın’ın önceki yıllarda Ankara’daki Galeri Siyah Beyaz’da açılan sergisinin yepyeni bir yorumu olarak hazırlanan sergi, kısa bir süre önce restore edilerek kullanıma yeniden açılan tarihi yapının asma katında bulunan galerinin de ilk kez gezilmesine olanak sağlayacak.
Galeri Siyah Beyaz ve TEPTA Aydınlatma iş birliğiyle 3 Aralık’ta Galata Rum Okulu’nda açılan “Labirent İmgeleri”, 19 Ocak 2025 tarihine kadar ziyaret edilebilecek.
“Labirent İmgeleri” sergisi, soyut lekeler ve mekan tahayyülleri gibi görünen imgelerden oluşuyor. Bir araya gelişlerinde baskının olanaklarını kullanan bu imgeler, Sayın’ın defterinde biriken bir süreci düşünce biçimleri olarak izleyici ile buluşturuyor. Bir teknik olarak baskıyı imgenin büyütülüp küçültülmesi üzerinden okumaya açık bir şekilde kullanan Sayın, atölye sürecinin tanıklıklarını bu sergiyle birlikte genişletip çoğaltıyor.
Sergi kapsamında kullanılan baskı tekniğinin sınırlarındaki imgeler, kesilip koparılıp parçalara ayrıldıklarında, renklerinden kurtarıldıklarında, dönüşerek tekrar ettiklerinde ne olur sorusundaki merakın tezahürü oluyor. Tekniğin olanaklarından yararlanarak başlayan bir üretim sürecinin tümünü bir arada gösteren ve karşılaştırmalı olarak değerlendirme isteğinin sonucunda ortaya çıkan sergi, kendini ve farklı soruları hatırlamaya açık bir davet sunuyor.
Nevzat Sayın’dan alıntı:
“…kimin yaptığı kadar kimin neresinden, nasıl baktığına bağlı olarak kimi zaman soyut lekeler, kimi zaman mekan tahayyülleri, kimi zaman içinde bulunduğumuz durumun çağrışımları gibi görünen labirent imgeleri baskının olanaklarıyla çoğaltıldıklarında, büyüyüp küçüldüklerinde, kesilip koparılıp parçalarına ayrıldıklarında, renklerinden kurtarıldıklarında, tekrar ettiklerinde ne olur merakıyla başlayan irili ufaklı denemeleri bir arada görüp, karşılaştırmalı olarak değerlendirme isteğiyle ortaya çıkan sergi zihinsel katılımlara açık olmasının yanı sıra baskının olanaklarını da gözden geçirmeyi deniyor…’’