Zaas Tasarımı Gree Klimaları Bayrak Mağaza

Künye

Konum: Istanbul, Türkiye

Yapım Tarihi: 2018

İşveren: TLC Klima Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Toplam inşaat alanı: 250 m2

Tasarım: ZAAS

Program: Showroom

Ekip: Ayça Taylan, Zeynep Şankaynağı,  Nail Egemen Yerce, Zülfiye Yıldız

Ana Yüklenici: Selay Yapı

Fotoğraflar: Ayça Taylan

Uygulama

Zemin: Tarkett

Seramik: Kale Millenium

Boya: Jotun

Cam: 4+4 Lamine Füme Cam

Aydınlatma: Atolye Led + Som Led

Dünyanın en büyük klima üreticilerinden biri olan Gree’nin İstanbul’daki bayrak mağaza tasarımı gerçekleştiren Zaas, ürünlerin sergilenip tanıtıldığı mekânın tasarımıyla beraber, markanın Türkiye’deki tanınırlığını arttırma odaklı bir mimari konsept geliştirdi.

İki bölümden oluşan mekânda ön kısım, klima sergileme, resepsiyon ve toplantı odası fonksiyonlarına ayrılırken;  arka kısım, çalışan ofisleri, seminer odası ve ıslak hacimler olarak planlanmış.  Ön kısımdaki iç kurgu,  klima sergileme ve resepsiyon olarak ayrışan iki işlev etrafında şekillenmiş. Bu bölümler arasında bulunan ana sirkülasyon aksı, zemin kaplaması farklı tutularak özelleştirilmiş. Teşhir alanının tasarımı, duvar yüzeyleri üzerinde sergilenmesi planlanan klima grupları ile gerek tasarımı gerekse teknolojik yönüyle diğer ürünlerden ayrılan silindirik formdaki salon tipi klimaların yerleşim kurgusu üzerinden oluşturulmuş. Farklı yapıdaki ürünlerin merkezde tutulması ile orta ada ayrı bir iç vitrine dönüştürülmüş. Split klimaların özellikleri ve teknik detayları, altlarında bulunan panolarda grafik bir dille açıklanırken, ürünlerle ilgili daha detaylı bilgiler için sergileme elemanlarının bir parçası olarak tasarlanan tabletlere yer verilmiş. Bunun sonucunda, müşterinin, ihtiyaç duyduğu özelliklere sahip ürünlere rahatça ulaşabilmesine ve markanın teknolojik altyapısının sergileme alanında da temsil edilmesine imkân tanınmış.

Markanın ana hedefi olan “her yerde herkes için ısıtma ve soğutma” temasından ilham alınarak tasarlanan ana vitrin, klima konseptinin mağaza dışından kolaylıkla algılanabileceği ‘soğutan’ ve ‘ısıtan’ havanın görsel olarak soyutlanması fikri ile ifade bulmuş. Mavi/soğuk ve kırmızı/sıcak renk tonlarının birbirine geçişlerinin vurgulanması ve bu konsepti tamamlayıcı tabela tasarımı ile ana vitrinin mimari açıdan özel bir niteliğe sahip olmayan binadan ayrışarak öne çıkması amaçlanmış. Isı kavramının soyutlaması olarak ele alınan renklere, iç mekânda da sıcak ve soğuk dengesini yansıtacak şekilde yer verilmiş. Değişik noktalarda kullanılan farklı mavi tonlarına kontrast olarak, cesur, sıcak bir rengin  toplantı odasını tamamen sarması planlanmış. Malzemelerin de sıcak ve soğuk geçişlere atıfta bulunan bir bütünlük içinde, ahşap, metal ve cam dokuların bir kompozisyonu olarak hissedilmesi hedeflenmiş.