Asunción Üniversitesi Mimarlık, Tasarım ve Sanat Fakültesi Sıhhi Alanı

Mimari Tasarım
Alberto Martinez, Guido Villalba, Yago García , tda

Proje Yeri
San Lorenzo, Paraguay

Tamamlanma Tarihi
2019

Toplam İnşaat Alanı
250 m²

Fotoğraflar
Leonardo Méndez

Alberto Martinez + Guido Villalba + Yago García + tda ortak tasarımı Asunción Üniversitesi Mimarlık, Tasarım ve Sanat Fakültesi Sıhhi Alanı için yapaylıktan uzak belirli bir geometriye bağlı çok sayıda biçimsel ve mekansal tanım oluşturarak sıkıştırılmış topraktan yapı birimleri tasarlamışlar.

“Yaratıcı, iyi bilinen bir şeyde bilinmeyen yönler bulan kişidir.”

Paraguay’daki Asunción Üniversitesi Mimarlık, Tasarım ve Sanat Fakültesi tarafından bir sıhhi alan bloğu için düzenlenen yarışmada Alberto Martinez, Guido Villalba, Yago García , tda projede yapı birimlerini abartmaya odaklanmış. 

Alanı tanımlamak için soyutlamadan yararlanan mimarlar, stratejik olarak seçilen üç kayayı tetikleyici olarak kullanmış. Bitişik oditoryumun inşa edilmiş kütlesi ile onu çevreleyen ağaçlık manzara arasında bir boşluk yaratılarak yapı birimleri sıkıştırılmış toprak kullanılarak tasarlanmış. Bir podyum, üç kaya ve örtü sisteminden oluşan yapı kapsamlı bir geometrik araştırma gerektirmiş. Yapay bir kayayı dürüst bir şekilde tasarlamanın zorluğu zanaatkarlığın bir sınırdan ziyade uygun bir yol olarak kullanılması gerekmiş. 

Yapıcı unsurları kendi özel bağlamlarının dışında düşünmek, hayal gücünü geliştirirken başlangıçta, belirli bir geometriye bağlı çok sayıda biçimsel ve mekansal tanım oluşturularak çeşitli kombinasyonlara sahip 5 modüllü bir prefabrikasyon sistemi önerilmiş. 

Ham taştan, sıkıştırılmış toprak teknolojisine sahip yük taşıyan kırmızı toprak duvarlar ve çıplak beton levhadan oluşan bir muhafaza podyumu yaratılmış. Tavandaki delikler havalandırma sağlarken aynı zamanda loş bir aydınlatma sunuyor. Shou Sugi Ban adı verilen üç yüz yıldan eski Japon yakma tekniği ile işlenmiş düşük yoğunluklu ahşaptan yapılan kapılarla yapı  kaynakların optimizasyonu, kolektif zeka, soyutlama ve zamansızlık örneği haline gelmiş.