City Making 101 | Open Urban Practice

City Making 101, fikirleri harekete geçiren ve şehirleri daha yürünebilir, yaşanabilir ve sevimli hale getirmek için yeni bakış açıları sunan bir araç seti olarak kentsel tasarımın kolektif bir çaba olduğunu hatırlatıyor ve bu süreçte eğlenerek öğrenmeyi mümkün kılıyor.

City Making 101, fikirleri harekete geçiren ve şehirleri daha yürünebilir, yaşanabilir ve sevimli hale getirmek için yeni bakış açıları sunan bir araç seti niteliği taşıyor.  Oyunun sonunda, yalnızca şehir tasarımı hakkında daha derin bir farkındalık kazanmakla kalmaz, aynı zamanda kendi eyleme dönüştürülebilir tasarım rehberlerinizi oluşturmuş olursunuz.

©GRIYER

©GRIYER

City Making 101, şehir tasarımını anlamayı ve yeniden düşünmeyi eğlenceli, yaratıcı bir yolculuğa dönüştüren bir oyun. Karmaşık kentsel yapıları herkesin keşfedebileceği şekilde basitleştirirken, bu alanın ne kadar zengin ve ilham verici olabileceğini gözler önüne seriyor. Kamusal alanların tasarımından şehir planlama zorluklarına kadar uzanan bu macera, profesyonel bir tasarımcı ya da mahalleler için büyük fikirler taşıyan biri olmanız fark etmeksizin, tüm oyuncuları hayal gücü ve işbirliğini bir araya getirerek çözüm üretme sürecine katıyor. Rol yapma ve samimi tartışmalarla zenginleştirilmiş oyun yapısı, şehirlerin günlük hayatımızdaki önemini anlamayı kolaylaştırıyor. Daha yaşanabilir, sürdürülebilir ve sevilebilir hale gelmesi için farklı bakış açılarını ve yaratıcı düşünceyi harekete geçiriyor.

©GRIYER

©GRIYER

Altı kategoride düzenlenen kartlar, kamusal alanların temel yönlerine ışık tutuyor. Canlı şehirler tasarlamaktan öncelikler üzerine uzlaşmaya kadar, City Making 101 günümüz şehirlerinin fiziksel, sosyal ve ekonomik meseleleri üzerine anlamlı sohbetler başlatıyor ve yenilikçi çözümler sunuyor.
Bu oyun, mimar, şehir tasarımcısı ve Open Urban Practice & Şanalarc kurucu ortağı Alexis Şanal tarafından, şehir planlamaya olan sevgisi ve iş birlikçi bir yaklaşımın gücüne olan inancı etrafında geliştirildi. Los Angeles kökenlerinden aldığı ilhamı, 20 yılı aşkın İstanbul deneyimiyle harmanlayarak, oyunculara kendi şehirleri hakkında söz sahibi olabileceklerinin farkındalığını yaratan yeni bir pencere açıyor.

©GRIYER

©GRIYER

Farklı disiplinlerden gelen uzmanlar ve destekçilerle geliştirilen bu oyun, kentsel tasarımın kolektif bir çaba olduğunu hatırlatıyor ve bu süreçte eğlenerek öğrenmeyi mümkün kılıyor.

Künye
Proje Kurucusu: Open Urban Practice
Proje Kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni: Alexis Şanal
Araştırmacı: Semra Horuz
Proje Koordinatörleri: Dilşad Aladağ, Muhammed Abdüllatif, Ulufer Çelik, Ahmet F. Yenice
Stajyerler: Julie Brun, Keimpke Zigterman
Grafik Tasarım: Okay Karadayılar
Görsel Küratörler: Metehan Özcan, Selva Gürdoğan, Esra Kahveci, Alexis Şanal (Midjourney ve ChatGPT ile)
Çizimler: Mrine Godanca
Editör: Erica Olsen
Proje Yöneticisi: Jake Anderson
Fotoğraflar/Prodüksiyon: GRIYER (Eslem Serra Özen, Mehmet Akif Sarı, İrem Mert)
Yayıncı: ORO Editions – Mimarlık, Sanat ve Tasarım Yayıncıları (Gordon Goff)